Hýbni se a zhubni aneb proč je tak těžké začít a jak na to?

12. října 2008 v 17:48 | Emma - upravila Daphne |  cvičenie
Photobucket - Video and Image Hosting


1) Proč je tak těžké začít?
Cvičení vyžaduje čas a disciplínu.
Ze začátku cvičení bolí, protože tělo není zvyklé.
Prvních 14 dní se nic neděje a dokonce může Vaše kondice ještě dále klesat.
Vaše hmotnost po započetí cvičení může dokonce narůst (svaly jsou totiž těžší než tuk), to platí hlavně pro cvičení v posilovně.

Tip: 1x za měsíc si změřte obvod pasu, měl by se zmenšovat!
Celý Článek ↓

2) Proč je pohyb důležitý?
Zpevníte postavu a svaly.
Při pohybu spalujete energii a spalování trvá ještě 3 hodiny po ukončení aktivity.
Zvýšíte podíl svalů v těle a ty potřebují i pro svojí klidovou funkci více energie a tak budete snáze hubnout.
Pohyb uvolňuje psychické napětí a uvolňuje endorfiny.
Cvičení hlavně pomáhá v pozdějším udržení váhy.

3) Jak začít a vydržet?
Vyberte si aerobní aktivitu, která je Vám sympatická - např. jakýkoliv druh aerobiku, spinning, běh, rychlá chůze, rychlé plavání, squash, tenis.
Stanovte si dva pevné dny v týdnu a přesnou hodinu a tento čas dodržujte jako svatý.
Sdělte termíny Vašim známým a kamarádům- třeba i Vašemu šéfovi, aby Vás v ten den neposílal na cesty. Naplánujte si tyto termíny do Vašeho diáře (na 3 měsíce dopředu). Časem přidáte ještě další 2 dny s fyzickou aktivitou.
Vždy se na konci aktivity objednejte na příští týden, nejlepší bude pokud si uděláte stálou rezervaci a zaplatíte si celý měsíc dopředu (když překonáte první měsíc, tak už to jde samo).

Tip: Domluvte se kamarádem/kamarádkou ať chodí s Vámi, sport Vás bude více bavit a donutí Vás to přijít.
Na prvních 14 dní si domluvte lekce s trenérem (např tenis, squash, posilovna) - vše Vás správně naučí a namotivuje Vás.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Ohodnoť tento blog, ako v škole

1
2
3
4
5

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama