cvičenie

Pilates

24. listopadu 2011 v 19:08 | Daphne



Cvičte obľúbenou metódou celebrít, cvičte Pilates!

Madonna, Miley Cyrus, Julia Roberts, Celine Dion, Steffi Graf... Tieto a mnoho ďalších žien po celom svete objavili čaro Pilatesu. Skúste ho aj vy!
Pilates - slovo, ktoré sme ešte pred niekoľkými rokmi v našom slovníku nepoznali. Dnes je už každému jasné, že ide o cvičenie, ktoré je jedným z najúčinnejších za posledné roky. Vyhľadávajú ho mnohé celebrity, ako účinný liek nielen na chudnutie a spevnenie tela, ale aj na odstránenie bolestí.

10 nejlepších typů k dosažení super postavy

12. října 2008 v 17:52 | Emma - upravila Daphne
Photobucket - Video and Image Hosting

Jen samotná zdravá výživa nestačí, abyste svoje tělo držela ve formě. Sport a pravidelné cvičení jsou naprosto nezbytné, abyste vaši postavu dostala do formy.
Proto ale nemusíte být hned členkou nějakého fitnesscentra. S trochou nasazení můžete docílit velkých úspěchů - i bez osobního trenéra. Vezměte si k srdci následující tipy a vydejte se tak krok za krokem vstříc vysněné postavě.
Zahřejte se
Zahřátí těla před cvičením může zabránit zraněním a trénink je tím pádem i účinnější. Pro zahřátí je nejvhodnější 5ti až 10ti minutové cvičení. Intenzita cviků by neměla být moc vysoká. Zahřívací cvičení provádějte v pomalém tempu tak, že se začnete potit a zároveň se úplně nevysílíte.
Dbejte na správný pitný režim
Voda je elixír života. Zvláště u sportu je důležité, dostatečně pít. Tak budete schopna většího výkonu a stimuluje se tak i látková výměna. Nepijte tedy jenom před a po sportu, ale i během cvičení. Pijte hodně, zvláště když se moc potíte nebo jsou vysoké teploty.
Výšlap do schodů
Velmi dobrý cvik k posílení svalů na nohách je chůze do schodů. Tento cvik můžete dělat všude - doma, v kanceláři nebo obchodním domě. Takže nezapomeňte: Využijte každého schodu, který potkáte. Zvláště dobrého efektu docílíte, když budete brát schody po dvou. Tak budete trénovat různé svaly najednou a vyrýsuje se i vaše pozadí.

Úspěch leží v různorodosti
Zkuste váš sportovní program sestavit co možná nejpestřeji. V pondělí například běhejte, další den běžte na aerobic a týden zakončete tenisem nebo plaváním. Tak trénujete největší počet svalů a cvičení vás bude i bavit, protože nebude "na jedno brdo".
Pozitivní vidění sebe sama
Mějte pořád před očima vaše cíle. Zosobnění cílů může hrát důležitou roli i u redukce váhy a dodržování zdravého životního stylu. Když si představíte vaše tělo tak, jak chcete, aby vypadalo, vaše svědomí pak bude pracovat na tom, abyste se dopracovaly k vysněnému cíli. Tak zvýšíte svůj chtíč a sílu, která pomůže vašemu tělu přizpůsobit se jídelníčku, kterého chcete dosáhnout, a absolvovat jednotlivé kroky vašeho tréninku.
Čekejte efektivně
Zní komicky, ale je možné. Využijte chvíle reklam v televizi pro mini cviky. Tento čas můžete lehce vyplnit dřepy nebo sedy-lehy. I čekání ve frontě v supermarketu nebo na zastávce MHD můžete využít k procvičení vašeho těla. Ale žádný strach, nechceme vám předkládat takové cviky, jako třeba sedy-lehy u pokladny v obchodě. Jde to jednodušeji a méně nápaditě: Zatněte vaše svalstvo na břiše po dobu půl minuty (nezapomeňte přitom dýchat), na 10 sekund povolte a pak znova zopakujte.
Opakujte tento cvik 10krát, než začněte s jiným svalstvem - například na pozadí.
Vyhledejte si posilu
Nikdy necvičte sama. Poproste svého partnera nebo přítele, přítelkyni, jestli by nechodili cvičit s vámi. Určitě najdete někoho, kdo si chce zlepšit kondici. Sport ve dvou znamená více legrace a zábavy a nebude vás v žádném případě nudit.
Nepřepínejte vaše svaly
Jestliže chcete docílit toho, abyste měla ploché břicho, nemusíte denně dělat sto sedů-lehů. Právě naopak: Každodenní trénink svalů na břiše působí kontraproduktivně. Svaly potřebují čas na odpočinek. Pokud nedopřejete vašim svalům pauzu, bude výsledek vašeho snažení a pocení negativní.
Neoblékejte se příliš teple
Během cvičení stoupá tělesná teplota a dokonce, i když je venku chladno, může snadno dojít k přehřátí vašeho těla. Vybírejte si oblečení s rozvahou a pokud možno flexibilně. Noste třeba sportovní kalhoty s odepínacími nohavicemi, můžete je odepnout ve zvlášť "horké fázi", je to lepší než abyste se úplně převlékali.

Najděte si čas na vychladnutí
I samotné vychladnutí patří k rutině cvičení. Pomáhá to tělu odpočinout si od stresu a napětí a převede krevní oběh zpátky do normálního stavu. Jestliže náhle přestanete cvičit, může to vést dokonce k potížím krevního oběhu nebo k mdlobám. V posledních minutách cvičení proto uberte na intenzitě, aby vaše tělo mohlo pomalu zmenšit svůj výkon. Pro zchladnutí se nejlépe hodí aerobik v pomalém tempu nebo protahovací cviky.


xxx

Hýbni se a zhubni aneb proč je tak těžké začít a jak na to?

12. října 2008 v 17:48 | Emma - upravila Daphne
Photobucket - Video and Image Hosting


1) Proč je tak těžké začít?
Cvičení vyžaduje čas a disciplínu.
Ze začátku cvičení bolí, protože tělo není zvyklé.
Prvních 14 dní se nic neděje a dokonce může Vaše kondice ještě dále klesat.
Vaše hmotnost po započetí cvičení může dokonce narůst (svaly jsou totiž těžší než tuk), to platí hlavně pro cvičení v posilovně.

Tip: 1x za měsíc si změřte obvod pasu, měl by se zmenšovat!
Celý Článek ↓

2) Proč je pohyb důležitý?
Zpevníte postavu a svaly.
Při pohybu spalujete energii a spalování trvá ještě 3 hodiny po ukončení aktivity.
Zvýšíte podíl svalů v těle a ty potřebují i pro svojí klidovou funkci více energie a tak budete snáze hubnout.
Pohyb uvolňuje psychické napětí a uvolňuje endorfiny.
Cvičení hlavně pomáhá v pozdějším udržení váhy.

3) Jak začít a vydržet?
Vyberte si aerobní aktivitu, která je Vám sympatická - např. jakýkoliv druh aerobiku, spinning, běh, rychlá chůze, rychlé plavání, squash, tenis.
Stanovte si dva pevné dny v týdnu a přesnou hodinu a tento čas dodržujte jako svatý.
Sdělte termíny Vašim známým a kamarádům- třeba i Vašemu šéfovi, aby Vás v ten den neposílal na cesty. Naplánujte si tyto termíny do Vašeho diáře (na 3 měsíce dopředu). Časem přidáte ještě další 2 dny s fyzickou aktivitou.
Vždy se na konci aktivity objednejte na příští týden, nejlepší bude pokud si uděláte stálou rezervaci a zaplatíte si celý měsíc dopředu (když překonáte první měsíc, tak už to jde samo).

Tip: Domluvte se kamarádem/kamarádkou ať chodí s Vámi, sport Vás bude více bavit a donutí Vás to přijít.
Na prvních 14 dní si domluvte lekce s trenérem (např tenis, squash, posilovna) - vše Vás správně naučí a namotivuje Vás.

 
 

Reklama